lördag 1 januari 2011

Framme i Chennai!

Vi landar ca 03.30 Chennai-tid, ca kl 23 svensk tid. Det är alltså ca 4,5 timmars tidsskillnad, inte så himla farligt!

När vi kommer fram till Chennai tar det sedan ca en timme i terminalen. Passet ska visas flera gånger för olika kontrollanter och min väska är förstås sist på bandet. Väl ute ur terminalen ser jag massor med människor som står bakom staket för att vänta på sina anhöriga. Nästan genast ser jag Daniels bekanta ansikte i mängden. Med hjälp av bil och chaufför tar vi oss genom den indiska natten till Daniels kombinerade kontor och Indien-hem. Daniel visar runt och förklarar det viktigaste och jag får lakan och handdukar. Det fullkomligt lyser om honom och det märks att han stortrivs. Innan jag går till sängs efter en mycket lång dag sitter jag en stund och känner dofterna, lyssnar på ljuden utanför och insuper atmosfären. Jag är i Indien!

1 kommentar:

  1. Hej Maria, på äldre dagar fullkomligt "älskar" jag människor som förverkligar sina drömmar. Utöver dina förverkligade drömmar så skriver du som en gudinna, ser att skrivandet är en del av dig (som om jag inte misstänkte det sedan tidigare). Om du mot all förmodan hamnar i trubbel så tveka inte att kontakta mig, vi har kontakter i de flesta länder. Sköt om dig, res tryggt och säkert, stora kramar från Conny. (cj@2secure.se)

    SvaraRadera