torsdag 6 januari 2011

FOOD!



Även om jag skrivit om maten tidigare, är det något som jag ständigt måste skriva mer om. Maten här är helt fantastiskt god! Inte för stark (även om det finns mycket stark mat också) men mycket smakrik. Alltifrån de lokala gula och röda bananerna, olika sorters snacks och juicer, till risblandningar, grytor och såser.



Jag tycker själv att jag börjar få ganska bra koll på att äta med händerna, eller "handen", man äter bara med högerhanden. Den vänstra håller i tallriken och vad jag förstår anses det som dåligt bordsskick att äta med vänsterhanden. Den används till andra saker.



Anu har lagat en liten sidorätt som kallas för "Ladies fingers" och vad jag förstår är det grön pepparfrukt som stekts i olja och kryddor. Mycket god smak, men HOT!



De små frigolitliknande bokstäverna i glada färger är en deg av rismjöl som färgats och friterats. Roliga, men smakar inte så mycket.

1 kommentar:

  1. Mmmm! Underbart! Jag känner till och med dofterna! det är annat än tacomys framför TVn...
    Kram!

    SvaraRadera