lördag 1 januari 2011

Doha Airport



Mellanlandningen i Doha gick som en dans. Doha International Airport är ingen stor flygplats, så det var nära till det mesta och lätt att hitta. Efter att ha kramat Artur adjö, kollade jag igenom taxfreeshopen för att se om det fanns något typiskt Qatarianskt att köpa, men det mesta var Gucci, Lancôme och Versace, så det fick vara.



En flaska vatten måste jag dock köpa, för dels har jag fått tips av vännen Hansi att tokdricka mig igenom resan för att rensa ut eventuella basselusker så mycket som möjligt, dels ville jag ta ytterligare en Magnecyl innan ombordstigningen till Chennai. Jag hade tagit en på morgonen. En god vän, en annan vattuman född 1964, fick en blodpropp på flyget från Bali och fick i efterhand veta att hon kunnat undvika det om hon bara tagit en Magnecyl innan resan, eftersom det är blodförtunnande. Så det är en enkel och billig förebyggande åtgärd.

Innan boarding hann jag koppla upp mig, uppdatera status på blogg och Facebook samt läsa mejl från Daniel som meddelar att de kommer att stå vid utgången och vänta på mig i Chennai. Känns tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar